Projektet har två syften. Det syftar till att skapa nätverksaktiviteter för företag i regionen för att dels företag ska kunna träffas och utbyta idéer, lära känna varandras företag, nystartade företag har möjlighet att få mentorer eller förebilder för att utveckla sina företag samt samtala kring utvecklingsfrågor i kommunen – allt för att skapa bättre tillväxt. Det syftar också till att utveckla den webbportal
www.handelsplatsnorsjo.se
som Norsjö kommun låtit bygga, där företag mot en avgift ges tillgång att presentera sig och länka till egna hemsidor. Även köp/sälj för privatpersoner samt information om evenemang ska finnas under portalen.
Projekttid
2015 – 2017
Samarbetspartners
Norsjöbygdens Företag och dess medlemmar samt Norsjö kommun.
Vilken avdelning som sökt
Norsjöbygdens Företag är projektägare. Kontakt på Norsjö kommun är Tillväxtavdelningen.
Externa finansiärer
Medlemmar i Norsjöbygdens företag samt Norsjö kommun.
Norsjö kommuns finansiering |
Kontant |
Arbetstid |
2015 |
110 000 kr |
|
2016 |
110 000 kr |
|
2017 |
110 000 kr |
|
Total budget
738 480 kronor.