klart.se

Du är här: Trafik och infrastruktur > Bredband > Bredbandsutbyggnad > När fiberkabeln är aktiverad

När fiberkabeln är aktiverad  

Praktisk information till dig som fått fiber indraget. Så här gör du då fiberkabeln är aktiverad hos dig. Läs mer här..

Headerutskick_nyansluten.jpg

Så här gör du då fiberkabeln är aktiverad hos dig.

Ta kontakt med någon av Norsjö kommuns tjänsteleverantörer:

Dessa är:

  • Alltele, telefonnummer: 0910 79 80 00
  • T3, telefonnummer: 0770-350 330
  • CRW, telefonnummer: 0771 27 92 79

När du ringer någon av dessa tjänsteleverantörer, tala då om följande:

  • Ditt namn
  • Informera tjänsteleverantören om du har varit tidigare ADSL-kund i Norsjö kommuns stadsnät eller om du är helt ny kund i Norsjö kommuns stadsnät.
  • Adressen där fibern är ansluten.
  • Fastighetsbeteckning där fibern är ansluten.
  • Övrig information om dig som kund som tjänsteleverantören efterfrågar.
  • Önskad dag för inkoppling av internetanslutningen.

Vad händer sen?
Efter att du har lagt beställningen till vald tjänsteleverantör så lägger tjänsteleverantören en beställning till Tele2, (som är Norsjö kommuns driftoperatör), som ser till att din fiber blir ansluten till internet.

Från beställning till fungerande anslutning till internet tar det normalt 5 arbetsdagar.

Vid frågor kontakta:
Karl-Axel Nygren, IT
Tel: 0918 14122
e-post:karl-axel.nygren(at)norsjo.se


Publicerad:  2017-11-09 13:40

Norsjö kommun

Växel: 0918-14 000
E-post: info@norsjo.se
Org.nr: 21 20 00 - 2858
Besöksadress

Kommunhuset
Storgatan 67
935 81, Norsjö
Öppettider

Måndag-torsdag: 08:00-16:30
Fredag: 08:00-16:00
Lunchstängt: 12.00-13.00
Synpunkter på hemsidan

Kontakta webbmaster
E-post: hemsida@norsjo.se
Information om cookies (kakor)