Gå direkt till textinnehållet
Visa meny

Beställning av Internettjänster

Norsjö kommun har lämnat sin roll som tjänsteleverantör i datanäten och överlåtit den funktionen till privata företag. Norsjö kommun äger fortfarande näten och svarar för drift och underhåll.

Slutkunder ska alltid kontakta tjänsteleverantören vid beställning av nya abonnemang, flytt av abonnemang eller vid fel på tjänsten.

En förutsättning är att det finns en färdig nätanslutning i form av fiber till huset eller bredbandsuttag i lägenheten.

Tjänsteleverantörerna har tecknat avtal med Norsjö kommun om att nyttja näten ut till slutkund och betalar för detta en nätavgift till Norsjö kommun.

Tjänsteleverantörerna erbjuder Internet och IP-telefoni. Kunden sluter avtal med tjänsteleverantören och får en faktura som förutom tjänsten även omfattar nätavgiften som leverantören sedan betalar vidare till Norsjö kommun.

I villor med fiberanslutning och i flerfamiljshus med datanätsuttag kan abonnemang för tjänsterna Internet epost och IP-telefoni beställas från någon av leverantörerna Norsjö Bredband eller A3.

Abonnemang kan kopplas upp med några dagars leveranstid. När abonnemang är klart levererar tjänsteleverantören tjänsten och tar betalt av kunden. Tjänsteleverantören ger också kundsupport, tar emot felanmälan och anmälan om flytt.

Senast ändrad 10 oktober 2020

Vi och våra partners använder cookies för att förbättra och personalisera din upplevelse, visa annonser baserade på dina intressen och för att mäta och analysera data. Genom att använda vår webbplats och våra tjänster godkänner du att vi använder cookies som beskrivet i vår dataskydds-policy.