Gå direkt till textinnehållet
Visa meny

När fiberkabeln är aktiverad

Praktisk information till dig som fått fiber indraget. Så här gör du då fiberkabeln är aktiverad hos dig.

Ta kontakt med någon av Norsjö kommuns tjänsteleverantörer:

Dessa är:
  • Norsjö Bredband, tfn. 0918-315 01
  • A3, tfn. 0770-910 500
När du ringer någon av dessa tjänsteleverantörer, tala då om följande:
  • Ditt namn
  • Informera tjänsteleverantören om du har varit tidigare ADSL-kund i Norsjö kommuns stadsnät eller om du är helt ny kund i Norsjö kommuns stadsnät.
  • Adressen där fibern är ansluten.
  • Fastighetsbeteckning där fibern är ansluten.
  • Övrig information om dig som kund som tjänsteleverantören efterfrågar.
  • Önskad dag för inkoppling av internetanslutningen.

Vad händer sen?

Efter att du har lagt beställningen till vald tjänsteleverantör så lägger tjänsteleverantören en beställning till Tele2, (som är Norsjö kommuns driftoperatör), som ser till att din fiber blir ansluten till internet.

Från beställning till fungerande anslutning till internet tar det normalt 5 arbetsdagar.

Senast ändrad 10 oktober 2020

Vi och våra partners använder cookies för att förbättra och personalisera din upplevelse, visa annonser baserade på dina intressen och för att mäta och analysera data. Genom att använda vår webbplats och våra tjänster godkänner du att vi använder cookies som beskrivet i vår dataskydds-policy.