Gå direkt till textinnehållet
Visa meny

Beställ och aktivera ditt bredband

Norsjö kommun har lämnat sin roll som tjänsteleverantör i datanäten och överlåtit den funktionen till privata företag. Norsjö kommun äger fortfarande näten och svarar för drift och underhåll.
Kunder ska alltid kontakta vald tjänsteleverantör vid beställning av nya abonnemang, flytt av abonnemang eller vid fel på tjänsten. En förutsättning är att det finns en färdig nätanslutning i form av fiber till huset eller bredbandsuttag i lägenheten.

Nedan får du information om hur du ansluter din utrustning till stadsnätet och hur du kommer igång med dina tjänster.

Ta kontakt med någon av Norsjö kommuns tjänsteleverantörer :

Dessa är :

  • Norsjö Bredband, telefon 0918-54 29 70
  • Bredband2, telefon 0770-811 000
  • VKmedia, telefon 090-340 70 70
  • 84grams erbjuder endast företagsabonnemang, telefon 090-340 02 00
  • Bahnhof, telefon 010-510 00 00
  • Norrlands bredband, telefon 0918-54 29 70

När du ringer någon av dessa tjänsteleverantörer, tala då om följande :

  • Ditt namn
  • Adressen där fibern är ansluten.
  • Fastighetsbeteckning där fibern är ansluten.
  • Övrig information om dig som kund som tjänsteleverantören efterfrågar.
  • Önskad dag för inkoppling av internetanslutningen.
  • Observera att fiberkonvertern måste vara strömsatt för att aktiveringen ska kunna genomföras.

Vad händer sen?

Från beställning till fungerande anslutning till internet tar det normalt 5 arbetsdagar.  När abonnemang är klart levererar tjänsteleverantören tjänsten och tar betalt av kunden. Tjänsteleverantören ger också kundsupport, tar emot felanmälan och anmälan om flytt.

Senast ändrad 15 juni 2022

Vi och våra partners använder cookies för att förbättra och personalisera din upplevelse, visa annonser baserade på dina intressen och för att mäta och analysera data. Genom att använda vår webbplats och våra tjänster godkänner du att vi använder cookies som beskrivet i vår dataskydds-policy.