Felanmälan
Här hittar du information om var du ska vända dig om du behöver göra en felanmälan och kontaktinformation till jourvaktmästare
Felanmälan Norsjö kommun
Norsjö kommun har ett system för felanmälan. Systemet ska bidra till att den som anmäler ett fel till kommunen ska få bättre återkoppling i ett ärende.
Här kan du bland annat felanmäla problem på :
- belysning
- busshållplatser
- gator
- klotter
- renhållning
Den som inte har möjlighet att felanmälan via systemet kommer att kunna ringa in via kommunens växel på 0918-140 00.
Felanmälan gör du genom att klicka här.
Jourvaktmästare
Jourvaktmästare kan du endast kontakta utanför kontorstid när du har akuta problem. I först hand ska du kontakta Norsjö lägenheter, 0918 – 141 51 eller Norsjö kommun, 0918-140 00.
Vid akuta händelser som inte kan vänta till nästa vardag (t.ex. vattenläcka) ring då 0918-101 70. Du kommer då till SOS alarm som kontaktar jourpersonal.
Avgrävd kabel
Har du råkat gräva av en kabel? Försök ta reda på vilken typ av kabel det är, och felanmäl det till rätt nätägare tex, Sappa, 0774 – 444 744, (kabel-tv) eller Norsjö kommuns stadsnät 0918-14025.
Tips! Sappas kablar är svarta utan kabelslang. Fiberkabeln har kabelslang samt så skall det vara ett grönt band en bit över den. Är de kabel inte lika någon av dessa så är de troligen Skellefteå Krafts kabel, 0910-77 25 50, eller kabel till gatljuset (Tekniska kontoret, felanmälan görs i länken ovan).
Tänk på att du kan bli skadeståndsskyldig ifall du gräver av en ledning och inte har begärt kabelanvisning. Läs mer här: https://www.norsjo.se/gravning-pa-din-tomt/
Senast ändrad 10 november 2022