Gå direkt till textinnehållet
Visa meny

Beställ och aktivera ditt bredband

Ta kontakt med någon av tjänsteleverantörerna i Norsjö stadsnät

Nertill på sidan får du information om hur du ansluter din utrustning till stadsnätet och hur du kommer igång med dina internettjänster.

När du ringer någon av dessa tjänsteleverantörer behöver du uppge:

  • Ditt namn
  • Adressen där fibern är ansluten.
  • Fastighetsbeteckning där fibern är ansluten.
  • Övrig information om dig som kund som tjänsteleverantören efterfrågar.
  • Önskad dag för inkoppling av internetanslutningen.

Observera att fiberkonvertern måste vara strömsatt för att aktiveringen ska kunna genomföras.

Om du vill aktivera tjänsten IPTV kan du läsa mer om den här

Vad händer sen?

Från beställning till fungerande anslutning till internet tar det normalt 5 arbetsdagar.  När abonnemang är klart levererar tjänsteleverantören tjänsten och tar betalt av kunden. Tjänsteleverantören ger också kundsupport, tar emot felanmälan och anmälan om flytt.

Norsjö kommun har lämnat sin roll som tjänsteleverantör i stadsnätet och överlåtit den funktionen till privata företag. Norsjö kommun äger fortfarande näten och svarar för drift och underhåll.
Kunder ska alltid kontakta vald tjänsteleverantör vid fel på tjänsten, beställning av nya abonnemang eller flytt av abonnemang. En förutsättning är att det finns en färdig nätanslutning i form av fiber till huset eller bredbandsuttag i lägenheten.

 

Senast ändrad 8 februari 2024

Vi och våra partners använder cookies för att förbättra och personalisera din upplevelse, visa annonser baserade på dina intressen och för att mäta och analysera data. Genom att använda vår webbplats och våra tjänster godkänner du att vi använder cookies som beskrivet i vår dataskydds-policy.